Main Menu

Monday, April 25th, 2016

 

Cara Menjaga Bayi Baru Lahir

Cara menjaga bayi baru lahir adalah berbeza dengan cara menjaga anak kecil yang makin membesar. Mereka memerlukan penjagaan yang lebih rapi kerana ini pertama kali mereka berada di dunia, setelah sekian lama berada di dalam rahim ibu mereka. Proses penjagaan ini memerlukan si ibu untuk punyai kesabaran, ketekunan, kegigihan serta kekuatan untuk melakukan tugas-tugas yang agak rumit dan memenatkan, tetapi berbaloi dek kerana dapat melihat proses pembesaran si manja berlaku di depan mata. Bagi ibu yang yang kali pertama melahirkan anak, proses ini bukan mudah dan merupakan satu cabaran baruRead More


CARA PUJUK ISTERI MERAJUK

Haa , kisah isteri merajuk pula ye. Ni pun masih dalam terminologi “lifestyle” kan. Asam garam rumah tanga biasalah , sedang lidah lagi kan tergigit , inikan pula rumah tangga yang lebih besar dari lidah itu. Bukan semudah abc nak menakhodai bahtera. Perlu lengkap dengan segala perisai terutamanya suami. Nak berumah tangga pun perlu menuntut ilmu juga. Kalau manis sepanjang-panjang masa , tak ada la cabaran pula dan akan kurang lah rasa terbelajar dari pengalaman. Pengalaman kan guru terbaik. Tak gitu? Sayyidatina ‘Aishah pun merajuk dengan Baginda Pujuk-pujuk sang ratuRead More


CARA PUJUK SUAMI MERAJUK

Sekarang ada pula cara pujuk suami merajuk ye. Bukan isteri je nak merajuk-rajuk ni. Suami pun ada harinya dia merajuk. Tapi tak samalah dengan orang perempuan merajuk. Orang lelaki ada ego , tak banyak pun , sikit mesti ada (kononnya mengekalkan kemachoan). Ramai yang sukar mengalirkan air mata. Kononnya “aku keras” , “aku macho” , mana boleh nangis-nangis. Tapi, ingat kawan. Nabi kita selalu menangis , saat rindu yang tak tertanggungkan, saat cintanya menerjah ingatan , merindukan sang isteri ,Ummul Mukminin, rindu serindu rindunya Siti Khadijah yang telah lama pergi. YaRead More


Tafsiran Mimpi Tentang Makan Sesuatu

Mimpi makan jamur merang : Ada harapan-harapan yang baik. Mimpi makan jamur beracun : Alamat ada kerugian besar. Mimpi makan kacang goreng : Akan menjengkelkan kawan sendiri. Mimpi makan buah kelapa : Akan teguh dan tabah dalam menghadapi musibah. Mimpi makan kentang rebus : Akan puas dan hidup makmur. Mimpi makan buah kurma : Anda sedang dicintai seseorang. Mimpi makan buah nanas : Alamat anda bersuka cita. Mimpi makan rumput – rumputan (tanaman obat) : Akan mendapat faedah clan keuntungan. Mimpi makan sayur-mayur : Akan memperoleh kenikmatan yang lama dilewatkan.Read More


Tafsiran Mimpi Tentan Gunung

Mimpi melihat gunung berapi : Alamat kurang baik bagi anda. Mimpi mendaki gunung tidak pernah jatuh : Akan sukses dalam usaha anda. Mimpi melihat gunung dari jauh : Ada problem tapi bisa diatasi, akan sentosa. Mimpi berada di puncak gunung : Alamat akan rnemperoleh kekayaan atau akan jadi kepala. Mimpi menuruni sebuah gunung : Usaha anda akan rnerugi. Mimpi jatuh dari gunung : Alamat kurang baik, atau berbahaya bagi anda. Mimpi menggali tanah di gunung : Akan memperoleh sesuatu.


Tafsiran Mimpi Tentang Matahari

Mimpi melihat matahari berwarna keemasan : Akan terjadi peristiwa yang sangat membahagiakan. Mimpi melihat matahari bersinar cerah : Akan datang hari-hari yang memuaskan. Mimpi melihat matahari menyoroti dalam rumah : Akan terasa kebahagiaan di rumah. Mimpi melihat matahari tercermin di air tenang : Keberhasilan yang sebagian saja. Mimpi melihat matahari terbelah dua : Alamat akan ada raja yang akan meninggal dunia. Mimpi melihat dua matahari : Ada dua kekuasaan di dalam negeri yang saling berhadapan dan akan terjadi bentrokan.


Tafsiran Mimpi Tentang Bulan

Mimpi melihat bulan purnama : Usaha baik clan dikasihi orang agung. Mimpi melihat gerhana bulan : Akan sedih hatinya. Mimpi menelan bulan : Akan tinggi derajatnya melebihi orang lain. Mimpi bulan sabit : Akan ada orang kesusahan. Mimpi bulan kembar : Alamat ada raja berlaga/berkelahi dengan raja. Mimpi kejatuhan bulan : Akan terima rezeki nomplok. Mimpi mendarat di bulan : Akan tercapai segala cita-cita. Mimpi bulan turun ke pangkuannya : Alamat akan menjadi orang besar.


Tafsiran Mimpi Melihat Sesuatu

Mimpi melihat gurun pasir : Anda akan sering menyendiri. Mimpi melihat gelombang tinggi : Akan hampa dalam percintaan. Mimpi melihat riak-riak gelombang di pantai : Akan timbul semangat bekerja. Mimpi melihat tanah datar yang luas : Alamat kegembiraan dan kebahagiaan. Mimpi melihat tanah liat : Alamat akan berduka cita. Mimpi melihat batu kecil-kecil : Akan terlepas dari kesukaran. Mimpi melihat batu besar : Akan dapat harta banyak. Mimpi melihat benda-benda dari batu : Dalam usaha atau perdagangan akan untung banyak. Mimpi melihat sungai airnya jernih : Akan memperoleh ketenangan jiwa.Read More


Tafsiran Tahi Lalat Di Bahagian Kaki

betis kanan suka berhibur, boros betis kiri rajin,tidak suka menganggur lutut kanan bersikap tidak peduli dan tak mahu berusaha lutut kiri kurang kuat berusaha pergelangan kaki kanan suka berpergian (keluar rumah) pergelangan kaki kiri kehendak kuat pangkal peha kanan kemahuan kuat pangkal peha kiri suka kerja apa pun telapak kaki kanan tak mudah mengeluh jari kaki kanan suka menolong jari kaki kiri berbudi, suka berbuat baik telapak kaki kanan tidak mudah mengeluh telapak kaki kiri baik budi pekertinya   Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dgn jelas. Namun begitu, ia biasa diajarkan diRead More


Tafsiran Tahi Lalat Di Bahagian Tangan

bahu kanan cermat dlm membuat keputusan, banyak tanggungan. bahu kiri suka kerja keras, banyak tanggungjawab. lengan kanan setia dan taat pada atasan. lengan kiri menepati janji dan rajin. siku tangan kanan kuat ingin memiliki kekayaan. siku tangan kiri baik hati, suka menolong. jari tangan kanan serba beroleh keuntungan. jari tangan kiri serba baik bekerja. jari telapak tangan kanan banyak rezeki tapi boros. jari telapak tangan kiri banyak rezeki dan cermat. pergelangan tangan kanan boros, suka bersukaria. pergelangan tangan kiri dapat berpangkat     Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dgn jelas. NamunRead More