Pokok Lidah Jin





Pokok lidah jin atau Sansevieria Trifasciata dalam bahasa Inggeris merupakan sejenis tumbuhan yang mempunyai lebih daripada 70 jenis spesies tumbuhan berbunga yang digelar sebagai Lidah mertua, lidah hantu, lidah, tali busur hemp (bow string hemp), tumbuhan ular dan lidah ular. Ia tergolong dalam genus Dracaena, yang asal dari ruscaceae.

Lidah Mentua / Lidah Jin HIJAU Untuk Dijual

1 polybag / pasu: RM15.00 ++ (mengikut saiz pokok)

#Harga borong

> 50 polybags – RM11.00

> 250 polybags – RM9.00

Lidah Mentua / Lidah Jin KUNING Untuk Dijual

1 polybag / pasu: RM25.00 ++ (mengikut saiz pokok)

#Harga borong

> 50 polybags – RM19.00

> 250 polybags – RM15.00

Lidah Mentua / Lidah Jin RUNCING Untuk Dijual

1 polybag / pasu: RM38.00 ++ (mengikut saiz pokok)

#Harga borong

> 50 polybags – RM29.00

> 250 polybags – RM23.00

**Anak pokok ada untuk dijual runcit dan borong dengan harga murah. Harga bergantung kepada saiz anak pokok, dan stok adalah terhad. Anda dijemput ke lokasi kami untuk melihat sendiri pokok ini dan pokok-pokok lain yang ada di sini. Sila hubungi kami sekarang untuk temujanji.

Spesies Lidah dikenali kerana aktiviti anti radang, sifat menahan sakit (analgesic property), anti-oksida dan aktiviti anti-mikrob. Aktiviti antitumor Sansevieria roxburghiana rhizome berbanding Ehrlich ascites carcinoma dalam uji kaji keatas tikus oleh Haldar menunjukkan bahawa ekstrak S. roxburghiana rhizome melihatkan aktiviti antitumor yang luar biasa pada tikus Swiss yang disebabkan oleh mekanisme endogen penambahan antioksidan. Oleh itu, kajian ini dilakukan untuk menilai potensi antikanser dari daun S. roxburghiana.

Disebabkan kekurangan ubat-ubatan yang berkesan, ditambah dengan kos kemotherapeutic yang mahal dan kesan sampingan dari ubat-ubatan antikanser, ia menyebabkan kanser banyak menyumbang kepada kematian. Terdapat lebih 100 jenis Kanser, penyakit yang banyak mengancam kehidupan manusia.  Usaha masih terus dijalankan bagi mencari anticarcinogen yang berkesan dari sumber semula jadi yang dapat menghalang, melambatkan atau membantut perkembangan penyakit kanser.  Tumbuhan ini mempunyai tempat yang istimewa dalam rawatan kanser. Adalah dianggarkan bahawa tumbuhan ini membentuk sebatiannya lebih daripada 50% dari ejen antikanser.

WhatsApp Kami Di +60 11-5771 7870 Atau Klik Di Sini Untuk Respon Yang Segera. Ruangan Komen Dibawah Hanyalah Sekadar Ruangan Perkongsian Ilmu. Terima Kasih!